23948sdkhjf

Onlinegigant mister næsten to millioner kunder på et år

Zalando har måttet se antallet af aktive kunder og ordrer falde de seneste tolv måneder

Med en kundebase på knap 50 millioner europæere er Zalando en af kontinentets største onlinebutikker med tøj og sko for enhver smag og i alle størrelser.

Men den tyskbaserede virksomhed har måttet se en del af kundebasen sive hen over det seneste år.

Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal i år, som er offentliggjort tirsdag morgen.

Her fremgår det, at antallet af aktive kunder - defineret ved, at de har handlet hos Zalando over det seneste år - udgør 49,5 millioner personer.

Det er et fald på 1,7 millioner sammenlignet med det tal, der blev opgjort på samme tidspunkt for et år siden.

Antallet af ordrer er faldet tilsvarende fra 56,7 millioner til 55,2 millioner. Til gengæld er den gennemsnitlige indkøbskurv vokset fra 57,3 euro til 60,4 euro.

Det betyder, at den samlede omsætning i onlinebutikken steg med 1,3 procent til knap 3,3 milliarder euro.

Driftsresultatet før renter og skat udgjorde 28,3 millioner euro i kvartalet. Det er en forbedring i forhold til samme kvartal sidste år, hvor driftsresultatet endte med et minus på 700.000 euro.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128